عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 6 اسفند 1399
بازدید : 327
نویسنده : احمد

هزینه ارتودنسی دندان‌ها | قیمت سیم کشی دندان

 

هزینه دقیق درمان ارتودنسی در زمان مشاوره اولیه ، و بعد از تهیه برنامه‌ی درمانی ارتودنسی دندان توسط دندانپزشک مربوطه تعیین می شود .

در تعیین هزینه ی ارتودنسی عوامل زیادی دخالت دارد ، و این هزینه بین افراد مختلف ، بر حسب شرایط و پیچیدگی مشکل متفاوت است ، و در زمانی که به کشیدن دندان یا جراحی نیاز باشد ، این هزینه ها بیشتر خواهد بود . ولی تنها چیزی که اهمیت دارد ، این است که هزینه ارتودنسی دندان مقرون به صرفه است .

بیمارانی که مشکلات جدی دارند ، در مقایسه با بیماران عادی به زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند . این زمان بر حسب وضعیت هر شخص و پیچیدگی مشکل او متفاوت است و به طور مجزا تعیین می شود .در طی جلسه مشاوره، هزینه های ارتودنسی تخمین زده می شود و توضیحاتی درباره‌ی جزئیات آن ها ارائه می شود .

در ادامه این مقاله به برخی از عواملی خاصی که در تعیین قیمت ارتودنسی تاثیرگذار هستند، اشاره می کنیم .

زمان شروع درمان

 

 


زمان مراجعه به درمان در موثر بودن درمان و کوتاه مدت بودن طول دوره ی درمان و تعیین هزینه درمان تاثیر گذار است ، و هرچه زودتر به درمان اقدام شود ، بهتر است .

معمولا توصیه می شود که ، افراد در ابتدای هفت برای انجام ارتودنسی اقدام کنند .،

چرا که در این سن به دلیل اینکه ارزیابی برنامه بر اساس چگونگی رشد می باشد ، درمان نیز آسان‌تر خواهد بود ، و هزینه ارتودنسی نیز کمتر می‌باشد. ارتودنسی بزرگسالان، از ارتودنسی کودکان بسیار گران‌تر می‌باشد.

همچنین بزرگسالان به زمان بیشتری برای تطبیق با تغییرات ، نیاز دارند، مدت زمان درمان نیز در مقایسه با کودکان طولانی‌تر می‌باشد.

براکت‌های ارتودنسی به ترتیب قیمت عبارتند از:

 

 

بریس فلزی: بریس فلزی نوع معمول و قدیمی بریس ارتودنسی است که بیشترین کاربرد را دارد. نقطه ضعف بریس فلزی این است که روی دندان‌ها جلب توجه می‌کند.

به همین دلیل بیمارانی که علاقه‌ای به دیده شدن دندان‌های سیم‌کشی شده ندارند، ترجیح می‌دهند از روش‌های جدیدتر استفاده کنند.
پلاک شفاف: پلاک شفاف، به دلیل این که تقریباً نامرئی است و می‌توان آن را در مواقع لزوم از دهان خارج کرد، انتخابی ایده‌آل برای بزرگسالان است.

البته پلاک شفاف برای اصلاح مشکلات دندانی جدی توصیه نمی‌شود. به علاوه پلاک شفاف به راحتی گم می‌شود،

تهیه پلاک جدید هزینه سنگینی را به بیمار تحمیل می‌کند و درمان با آن طولانی‌تر است.

از این گذشته پلاک شفاف فقط برای نوجوانان و بزرگسالان مناسب است و برای کودکان استفاده نمی‌شود.
بریس سرامیکی: براکت‌های سرامیکی تقریباً به روشی مشابه براکت‌های فلزی روی دندان‌ها ثابت می‌شود و همان عملکرد را دارد.

اما براکت سرامیکی همرنگ دندان یا شفاف است و سیم‌های آن به سختی روی دندان‌ها دیده می‌شود؛ بنابراین بریس سرامیکی چندان روی دندان‌ها جلب توجه نمی‌کند.
بریس لینگوال یا پشت دندانی: بریس لینگوال روی پشت دندان‌ها قرار داده می‌شود و بهترین انتخاب برای افرادی به شمار می‌آید که نمی‌خواهند دیگران متوجه تحت درمان بودنشان بشوند.

ارتودنسی لینگوال یا همان ارتودنسی پشت زبانی ، از لحاظ ساختاری شبیه به ارتودنسی ثابت است با این تفاوت به براکت و سیم ها را پشت دندان ها می چسبانند.http://yadegarankohan.blogfa.com/post/1

مزایا
زیبایی لبخند هر چه تمام و دیده نشدن براکت و سیم ها

معایب
در روزهای اولیه ممکن است تکلم با کمی مشکل مواجه شود که بعد از چند روز درمان می شود .

گاهی اواقت باعث زخم شدن زبان می شود .

از ارتودنسی لینگوال نمی توان برای دندان های روی هم رفته استفاده کرد .

قیمت ارتودنسی لینگوال :
به دلیل اینکه در ارتودنسی لینگوال ، از براکت های سفارشی استفاده می شود و دکتر باید با دقت و ظرافت بیشتری درمان ارتودنسی را انجام دهد و نیازمند وقت و بیشتر است ، هزینه این ارتودنسی از ارتودنسی ثابت بیشتر است .

مزایای ارتودنسی دندان

 


حال میخواهیم به بررسی مزایای آن بپردازیم و بهتر است پیش از انجام ارتودنسی ابتدا اطلاعات خود را تکمیل کنید سپس به انجام آن بپردازید:

اولین مزیتی که با استفاده از ارتودنسی برای فرد به ارمغان می‌آید داشتن دهانی سالم، ظاهر و لبخندی بسیار زیبا و لذتبخش و دندان‌هایی با طول عمر بالا است.
با استفاده از ارتودنسی میتوانید احتمال پوسیدگی دندان که در حالت بد فرمی ایجاد میشود را بسیار کاهش دهید و به تعویق بیاندازید.
افراد ممکن است بر اثر پارامترهای گوناگون به مدت زمان‌های متفاوتی برای طول درمان نیاز داشته باشند و نمیتوان مدت زمان دقیقی برای همه افراد تعیین کرد.

اما اغلب به صورت میانگین مدت زمان درمان ارتودنسی 2 سال است.

 

مرتب شدن دندان ها یک درمان تخصصی است که تحت عنوان ارتودنسی دندان نامرتب در مشهد شناخته می‌شود.
از نظر بهترین دکتر متخصص ارتودنسی دندان در مشهد دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد

و در استان خراسان رضوی و دکتر متخصص ارتودنسی دندان خوب در مشهد و دکتر خوب صاف کردن دندان های کج در مشهد

و دکتر خوب سیم کشی دندان نامنظم در مشهد و در استان خراسان رضوی(ارتودنسی خوب مشهد )و بهترین متخصص ردیف کردن نامرتبی دندان مشهد و دکتر متخصص خوب صاف کردن دندان کج در مشهد و بهترین متخصص سیم پیچی دندان نامرتب مشهد بهترین دکتر ارتودنتیست مشهد

و دکتر خوب متخصص زیبایی دندان در مشهد عضو انجمن ارتودونتیستهای ایران و اروپا و آمریکا فارغ التحصیل از دانشکده دندانپزشکی مشهد

و دارای رتبه چهار تخصص( ارتودنسی مشهد خوب) دندان ها در حین رویش خود به دلایل مختلف ممکن است دچار نامنظمی و نامرتبی و بی نظمی شوند .

 



:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,

وبلاگ تخصصی آموزشی و تکنولوژی به دنیای آموزش خوش آمدید... هر آنچه را که میخواهید اینجا یاد بگیرید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشقانه ها و آدرس delbaraneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com